در حالت کلی آمیخته بازاریابی، به مجموعه ابزارهایی که شرکتها در جهت کنترل بازاریابی به کار میگیرند تا پاسخگوی نیاز مردم باشند گفته میشود. یک شرکت باید استراتژیهای لازم را انجام دهد تا بتواند بر روی میزان تقاضا تاثیر بگذارد. حال این کارهای گفته شده شامل چهار متغیر است که در زبان انگلیسی با کلمه P شروع میشوند. محصول (Product)، قیمت (Price)، مکان توزیع (Place) و ترویج (Promotion). این 4 کلمهای که با حرف P شروع میشوند را در اصطلاح 4p مینامند.
بازاریابی نقشه گوگل برای برندهای B2B
چگونه اشتباه موجود در لیست بیمه را ویرایش کنیم؟
آمیخته بازاریابی (4p) چیست ؛ بازاریابی 4c مدل جایگزین
راهنمای کامل طراحی کمپینهای بازاریابی
سوالات مصاحبه استخدام توليد کننده محتوا